معیار انتخاب سایت رپورتاژ برای گرفتن بک لینک

فرض کنید سایتی داریم درمورد اجاره ماشین میخوایم رپورتاژ بگیریم. اگر بودجه محدودی داشته باشیم بین یک سایت تازه تاسیس ( درحد دو ماه ) ولی درمورد اجاره ماشین و یک سایت با قدمت مثل خبر آنلاین که طبیعتا مرتبط با سایت ما نیست کدام یک را برای رپورتاژ رفتن و گرفتن بک لینک انتخاب کنیم؟

 

پاسخ:

DR و ترافیک و لینک داخلی های قوی به اون صفحه رپورتاژ و ارتباط اون لینک داخلی ها و بعد خیلی موارد مهم دیگه که در اموزش های ویدیویی میگم موثر هستند. با بودجه محدود کلا کار نکنید. برید مسافرت یا گوشی و لپ تاپ بخرید یا صرف دکوراسیون منزل یا ماشینتون کنید.

شما هر دوش رو لازم دارید اول و آخر. بین این دو سایت حق انتخابی ندارید. جفتشو لازم دارید. ولی در کل رفرینگ دامین هاتونم مهمه و باید بالا بره. مفصلا 8 ساعت در دوره لینک بیلدینگ پیشرفته 2023 به این موضوع پرداختم. درباره فاکتور های انتخاب رسانه و عنوان و جزئیات محتوا هم در فصل Off-Page از دوره سئو هم مفصلا به این موضوع پرداختم.

 

محسن طاوسی هستم. با تجربه مدیریت اجرایی و ارائه مشاوره به بیش از 300 مجموعه از رقابت های کم تا بالاترین سطوح در انواع تکنولوژی ها و CMS ها.

محسن طاوسی هستم. با تجربه مدیریت اجرایی و ارائه مشاوره به بیش از 300 مجموعه از رقابت های کم تا بالاترین سطوح در انواع تکنولوژی ها و CMS ها.

22 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • امید روشن
    12 مرداد 1401 16:51

    استاد عزیز در خصوص رپورتاژ در سایتی که تگ رپورتاژ میزنه برای مقاله باشما صحبت کردم. یه سوال داشتم. کلا به این سایت به نظر شما رپورتاژ بدیم یا نه؟ سایت ایسنا ( کلا با تگ رپورتاژ مقاله میذاره)
    و اینکه برای پیدا کردن سایت خوب برای رپوتاژ به نظرتون از تریبون کمک بگیریم یا راه بهتری وجود دارد؟

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      12 مرداد 1401 19:32

      این موارد ریز اف پیج رو(البته این سوال عادی هست) اما در کل جزئیات عمیق و سطحی مرتبط با اف پیج من فقط در دوره غیر رایگان اف پیج دربارش صحبت می کنم. حتی در مشاوره های ساعتی خصوصی هم بازش نمی کنم با مبلغ عادی. و اینکه به این سادگی هم نیست. این سوال ها هزار تا سوال توی سوال به وجود میاره و ته نداره. و خیلی عمیقه.

  • امید روشن
    10 مرداد 1401 10:30

    سلام و عرض ادب
    استاد عزیز اگر ممکنه بنده رو راهنمایی بفرمایید
    برای درج رپورتاژ اینکه سایت مُبلغ تگ تبلیغ و تگ رپورتاژ زیر رپورتاژ شما بزند ایا تاثیری دارد برای گوگل یا نه
    ممنون از وقتی که قرار میدهید

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      11 مرداد 1401 13:34

      احتمال اینکه گوگل تشخیص بده این پست، تبلیغاتیه بیشتر میشه. اما اطمینان نداریم متوجه میشه یا نه به صورت الگوریتمی. قطعا نزنن رد پایی از پولی بودن و فالو بودن به جا نمیذاریم یا کمتر به جا میذاریم.

  • سلام آقای طاووسی

    بخشید اینجا این سوال را میپرسم .
    صفحه اصلی سایتم رو کیوردمون صفحه دوم گوگل بود، ولی یکدفعه دیدم نیست و از ایندکس خارج شده، هیچ ارور خاصی هم در سرچ کنسول نبود، دوباره دستی ایندکس کردم ، حالا به جای اون صفحه یکی دیگه از صفحات فرعی سایت تو نتایج میاد، چی کار کنم که زودتر صفحه اصلی برگرده.

    پاسخ
  • سلام استاد من بودجه محدودو درست متوجه نشدم برای مثال اگر من بتونم ماهی 5 رپورتاژ که هر کدام 3 تا لینک به سایتم میده بخرم و و هر ماه اضافه کنم . محدوده . و پولم و دارم حیف میکنم . نتیجه بخش هست . یا نه و در نظر بگیرید من برای یک دسته بندی و یک صفحه خاص میخواهم یکسال اینجور هزینه کنم .

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      11 اسفند 1400 15:24

      بستگی به رقابت داره و خیلی پیچیده تر از این حرفاست. دو هفته دیگه دوره آموزش آف پیج در منوی سایت اضافه میشه. اون رو باید ببینید.

  • سلام وقت بخیر، اینکه توی یه خبرگزاری رپرتاژ بریم و لینک بدیم به سایتمون بعد یه سری سایت های دیگه عین اون رپرتاژ رو کپی میکنن و میذارن تو سایت خودشون(با لینک ها) تاثیر مثبت داره برای سایت ما یا منفی؟

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      20 آذر 1400 16:30

      مثبت. کلا نسبیه. ولی چیزی نیست که جای نگرانی داشته باشه. اکثرا مثبت

  • ابوالفضل
    14 آذر 1400 21:21

    درود و وقت بخیر
    جناب آقای محسن طاووسی اول خیلی ممنونم از آموزش های رایگانتون و بعد سوالم رو میپرسم:
    چطور از طریق بلاگ ها و ugc و… بک لینک بگیریم با آیپی های مختلف؟ اصلا بحث ip که تو ahrefs نشون میده مهم هست در لینک سازی خارجی؟

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      15 آذر 1400 00:24

      مهم نیست. مهم اینه که با همون کرومی که لاگین کردید تو اکانت گوگل، و سایت های خودتونو باز می کنید لینک بیلدینگ نکنید. تازه این هم معلوم نیست ترک کنه. ولی یه احتماله. گوگل هم نمیفهمه از چه آی پی چه لینکی ایجاد شده. گوگل فقط میفهمه چه یوزر هایی چه سایت هایی رو باز کردند. همین. اکانت های لاگین شده گوگل.

  • سلام وقت بخیر
    من میخوام توی چند تا سایت رپورتاژ برم، ولی رقبای من با همون انکرتکست های من قبلا توی این سایتا رپورتاژ رفتن و لینک گرفتن. الان من هم رپورتاژ برم و با همون انکر ها لینک بگیرم کار درستیه؟

    پاسخ
  • مهدی نیکونام
    2 شهریور 1400 14:54

    درود بر شما. یک سوال نمیدونستم رو کدوم بلاگ بزارم یکم نامرتبط هست ببخشید.
    به تازگی کرول باجت گوگل برای سایت ها کم شده؟ چون از حدود 15 سایتی که دستمون هست اولا حدود یک ماهه حتی اونی که ماهی 3-4 تا مقاله میرفت رو یدونش رو ایندکس کرده از طریق سایت مپ، فچ و هر راهی بگید رفتیم ایدکس نمیکنه و برای سایت ها متا تایتل اپتیمایز شده رو حدود یکی دو هفتس برداشته و بجاش محتوای H1 رو نشون میده و برام عجیبه این کارا. میدونم در نهایت بر اساس خواست گوگل هست نشون دادن یا ندادن اینا ولی تا یک ماه پیش همه چیز سر جاش بود یهو عوض کرد. رو یک سایت هم نیست روی اکثریت سایت ها و حتی بلاگ های قدیمی که داشتن. شما هم تجربه این چنینی داشتین؟ علتش چی میتونه باشه؟
    پیشاپیش ممنون از توضیحاتتون.🙏❤

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      3 شهریور 1400 10:09

      بله من اخیرا به این موارد زیاد برخورد کردم. با توجه به تاریخچه عملکرد گوگل، اگر حالت باگ و ایراد باشی، برطرف میشه. در مجموع شما به کارتون ادامه بدید. حتی اف پیج

  • سلم اقای طاووسی عزیز
    عزتی هستم مدیر فنی وب سایت نت دونی

    حدودا 10 سالی میشه که مقالات و کارهای شما رو کم و بیش دنبایل می کنیم حالا مشکلی برام پیش اومده ما قصد داریم برای وب سایت notdoni.com لینک های بازاریابی تولید کنیم یعنی کاربرانمون بتونن با معرفی اون لینک ها مشتری رو به سمت وب سایتمون هدایت کنن و از هر فروش پورسانت دریافت کنن حالا مشکلی که داریم اینه که نمیدونیم به چه شکلی باید این لینک ها رو تولید کنیم که از نظر سئو برامون مشکل ساز نشه یعنی یک محصولمون با چندین لینک بازاریابی در دسترس قرار خواهد گرفت که این موضوع برای ما مشکل ایجاد نکنه

    در این خصوص نیاز به مشاوره دارم اگر جواب ساده است و می توانید راهنمایی کنید با چند کلمه که ممنون میشم و اگر نیاز است که جلسه ای را به عنوان مشاوره با شما داشته باشیبم هم خوشحال می شوم وقت گران بهاتونو به ما بدید. در خصوص هزینه مشاوره هم اگر امر بفرمایید در خدمت شما هستم .

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      7 اردیبهشت 1400 22:34

      اون لینک های دوم و سوم و چهارم که محتواشون عین اول هست، نوایندکس کنید. اگر لینک ها فقط یو ار ال پارامترشون عوض میشه، کنونیکال کنید به بدون یو ار ال پارامتر. به همین راحتی. اگر میخواید لینک های بازاریابی ایندکس بشن، که چنین چیزی عمدتا نیست و کسی نمیاد لینک عینا کپی محصول رو روی سئوش کار کنه و بیاره بالا. ولی اگه میخواید ایندکس بشن باید رو ساب دامین جدا بدید هر لینک رو به ازای هر بازاریاب.

  • سلام آیا شما ساختن وبلاگ ها مثل بلاگفا را توصیه میکنید برای نوشتن مطلب و لینک دادن به سایت اصلی؟

    پاسخ
    • محسن طاوسی
      11 اسفند 1399 15:47

      به این سادگی نیست. کلا صورت مساله، نشان از اینه که خیلی ساده در نظر گرفته شده موضوع اف پیج. سرشار از چگونگی ها و بستگی دارد ها داره هر نوع لینک سازی ای.

  • ابراهیم
    11 بهمن 1399 14:58

    ادامه کامنت قبل (میتونید ادیت کنید با کامنت قبلی یکی کنید):
    سایت تازه تاسیسه (4 یا 5 ماه بیشتر عمر نداره) و الان بعد از این مدت تازه روزی 40 کلیک داره. نیاز داریم که دو سه ماهه، بشه لااقل روزی 500 یا 1000 تا.

    پاسخ
  • ابراهیم
    11 بهمن 1399 14:48

    فرض کنید سایتی داریم با هزار تا محتوا. برای چنین سایتی بهترین روش لینک بیلدینگ واسه اینکه “سرعت افزایش ترافیک” اون در عرض چندماه بیشتر بشه چیه؟ مثل فرض کنید یه سایت آشپزی با هزاران دستور تهیه. روشی که خودم تو ذهن دارم اینه که تعداد زیادی رپورتاژ ارزون با کلمه برند واسش بریم. اما چون تابحال تست نکردم نمی دونم چقدر اثربخشه. و چون قراره هزینه کنیم، نمیخوایم تست کنیم. یه روش از قبل تست شده لازم داریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.