آیا متخصص سئو باید برنامه نویس باشد؟

موضوعی ذهن منو مشغول کرده و خواستم پاسخش رو از شما بشنوم.

کار محتوا رو با سایت خودم شروع کردم و خودم تلاش کردم در دامنه خودم با تولید محتوا، تبلیغ، لینک سازی داخلی و خارجی و … اون و بالا بکشم و خوشبختانه در برهه ای خیلی موفق بودم. تا جایی که از طرف شرکت های بزرگ اون حوزه دعوت به همکاری شدم. در اون زمان تعریف سئو و جامعه دیجیتال مارکتینگ به شکل امروزی خودش در ایران نبود (سال 88)

اما الان؛ دیجیتال مراکتینگ در ایران شده یک شغل و برای جایگاه سئو هم تعاریف خاصی وجود داره

چند بار برای کار دیجیتال مارکتینگ (که عموما همه جا اونو کمپین منیجر میدونن!) و حتی سئو رزومه فرستادم، اما به دلیل تعاریفی که هر کارفرما از این حوزه داره موفق به استخدام نشدم.

با توجه به توضیحات سوالم اینه:

1- آیا سئو کار لزوما باید برنامه نویس باشد یا به برنامه نویسی مسلط باشد؟ یا آشنایی نسبی با برخی اِلِمان های HTML کافی است؟ اگر لازم است، پس تکلیف تیم برنامه نویسی در آن شرکت چه می شود؟

2- آیا برای شروع کار سئو، فریم روک یک سایت اهمیت دارد؟ یا سوال غلط است یا کارفرما دید اشتباهی به سئو دارد؟

بنده 2 جا برای سئو رفتم که هر دو از فریم ورک  انگولار استفاده میکردند و من هم آشنایی با این دو نداشتم.

ممنون میشم علاوه بر پاسخ دو سوال فوق؛ کمی در این مورد شفاف سازی کنید.

 

پاسخ:

چیزی که لازمه متخصص سئو از برنامه نویسی و شبکه بدونه، در این لینک هست که در وبینار کاملا توضیح دادم. به طور خلاصه، مسلط بودن به تگ های html و درک ساختار html و تا حدودی css و js به علاوه درک شبکه و فرایند کراول و Response و Request در وب و رندرینگ با و بدون جاوااسکریپت و درک کاملی از فرایند ارسال و درخواست در وب داشته باشه. بدون Postback چیه، Partial Postback چیه. Json Request و Response Header و Request Header و User Agent چیه و درک کرده باشه. البته اینها در سطح متخصص حرفه ای سئو هست که بخواد با تیم های فنی در تعامل موثر باشه. بیشتر از این نیاز نیست. 

فصل تکنیکال 1 و 2 و 3 دوره سئو جامع صفر تا صد رو اگر مسلط باشید، نیازی به یادگیری هیچ زبان و تکنولوژی نیست و در هر جای دنیا میتونید با تیم های فنی برای بهبود فرایند های سئو، تعامل کنید!

نه قرار نیست شما دست به کد شید و به جای برنامه نویس کد بزنید. شما فقط باید از تیم فنی، خروجی html و رندرینگ مورد نظر رو بخواید. بیشتر اصلا نباید دخالت کنید. دولوپر می تونه ورود کنه به سئو و عمدتا این ورود از سمت دولوپر ها در سطح On-Page باقی می مونه.

 

محسن طاوسی هستم. با تجربه مدیریت اجرایی و ارائه مشاوره به بیش از 300 مجموعه از رقابت های کم تا بالاترین سطوح در انواع تکنولوژی ها و CMS ها.

محسن طاوسی هستم. با تجربه مدیریت اجرایی و ارائه مشاوره به بیش از 300 مجموعه از رقابت های کم تا بالاترین سطوح در انواع تکنولوژی ها و CMS ها.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.